יש תעשייה שלמה המוקדשת להסרת תוצאות מגוגל ובשקט נעלמות כל התוצאות השליליות.
תחום זה ידוע בשם ניהול מוניטין החברות הטובות בשוק גובות תשלום בסך של 20,000-80,000 ללקוח.
עיקר העבודה הוא להדחיק את התוצאות השליליות במנוע החיפוש של גוגל ע"י קידום של כתבות טובות.
זה יכול לכלול כל דבר, החל בכתיבת מאמרים חיוביים, ע"י בניית אתרי אינטרנט כדי לקדם את אותם מאמרים, ע"י ביקורות אמתיות, ומאמרי ויקיפדיה , ובניית קישורים מבלוגים ומאתרים שונים.
ניהול מוניטין מיועד לאנשים פרטיים, לסלב , פוליטיקאים, עורכי דין, חברות פרטיות, חברות וציבוריות.
לקוחות רבים שהגיעו אלינו שמוכנים לשלם לנו 100,000 ש"ח כדי להדחיק תוצאה מגוגל רק כי כתבה זאת מזיקה להתנהלות העסק.
חברות ניהול מוניטין קטנות בארה"ב גובות כ -5,000 -17,000 $ .ויש חברות שגובות 10,000 ל 20,000 $ לחודש עבור ניהול מוניטין של אדם פרטי
בארה"ב ובעולם כולו רוב רובם הגדול של לקוחות מסוג זה הם שחקנים, עורכי דין, רופאים, ופוליטיקאים. הם מוכנים לשכור מומחי ניהול מוניטין, כדי שתוצאות חיפוש הראשונות לא יחשפו דברים כמו תביעות משפטיות כמו זמן בכלא, או פריטים מביכים אחרים. הם משלמים לחברת לניהול מוניטין כדי להדחיק תוצאות אלו.
אנדי ביל, המכונה "אינדיאנה גונס של ניהול המוניטין" כתב ספר שעוסק בניטור וניהול מוניטין באינטרנט והמציא כלי המאפשר לאנשים לעקוב אחר המוניטין המקוון שלהם על פני אתרי גוגל ומדיות החברתיות בעצמם, תמורת תשלום חודשי .
הוא אומר שאנשים שמרוויחים 1 מיליון דולר או יותר בשנה יהיו מוכנים לשלם הרבה עבור ניהול מוניטין חודשי כי "הם מבינים את הנזק המידי שנגרם על ידי מידע שלילי שעולה ב-Google.
כשזה מגיע לניהול מוניטין, ישנם שירותים לגיטימיים רבים, המכונים "כובעים לבנים". אלה הם אנשים שעובדים קשה כדי לשפר את מוניטין החברה במנוע החיפוש של האדם עומד באמצעות טכניקות שיווק אמתיות.
חברות 'כובע שחור'
יש גם דוחה יותר, צד אפל של תעשיית ניהול מוניטין מלאה באנשים שמפרים חוקים, חלק מהם מציעים שירותים שיכולים לגבול בסחיטה. אלה ידועים בשם "כובעים שחורים".
"כובעים שחורים" אינם להוטים לדבר על מה שהם עושים ואיך הם עושים את זה. אבל חלקם כבר נתפסו על ידי רשויות אכיפת החוק ונאלצו לשלם קנסות גדולים. לשני הצדדים יש את אותה מטרה: ההבדל הוא מה שהם עושים כדי שזה יקרה.
מאמר זה נכתב ע"י חברה לניהול מוניטין myrep